Nasz smar tłumiący Nyogel 767A jest zdecydowanym faworytem entuzjastów komputerowych symulatorów lotów. Wydaje się, że smar o wysokiej lepkości jest idealnym produktem do symulatora poprzez zapewnienie poprawy ruchu i wyczucia dotykowego joysticków symulatora lotu i kontrolerów przepustnicy. Czasami te systemy nazywane są „Hands On Throttle and Stick” lub akronimem HOTAS. Układ HOTAS jest skonfigurowany tak, że piloci mogą sterować samolotem bez odrywania rąk od przepustnicy i drążków sterujących, stąd oba kontrolery.

Sposób działania joysticka symulatora lotu i kontrolera przepustnicy negatywnie wpływały na wrażenia z gry.

To studium przypadku obejmuje dwa aspekty: joystick i oddzielny kontroler przepustnicy. Zarówno joystick, jak i urządzenia przepustnicy są uważane za modele podstawowe i oba mają swoje własne wymagania dotyczące tłumienia. Wydaje się, że producent użył jakiegoś rodzaju smaru podczas produkcji, ale smar wydawał się nieodpowiedniego typu. Zalecamy obejrzenie powiązanego wideo YouTube (powyżej) dla tej aplikacji.




Część pierwsza: Kontroler przepustnicy/ciągu

Klient zgłaszał uwagi, że podczas wykonywania niewielkich ruchów przepustnica szarpała. Obszerne lub gwałtowne ruchy były względnie w porządku, ale dalekie od ideału, a podczas przesuwania kontrolera słychać było zgrzytanie. Ogólny chwyt przepustnicy był słaby. Zobacz wideo (powyżej) obrazujące problem.

Wyzwania

Smar jest niezbędny do poprawienia ślizgu regulatora przepustnicy, ruch należy tłumić, aby umożliwić dokładne, niewielkie regulacje przepustnicy, a od wybranego smaru wymaga się aby poprawił też wrażenia dotykowe. Wybrany smar nie powinien mieć problemów z kompatybilnością z użytymi tworzywami sztucznymi. *

Proponowane rozwiązanie

  • Syntetyczny smar dużej lepkości o właściwościach tłumiących poprawiający wrażenia dotykowe i działanie regulatora przepustnicy/ciągu.
  • Smar na bazie polialfaolefiny (PAO) z zagęszczaczem krzemionkowym.
  • Smar tłumiący powinien być bardzo trwały i zapewnić sprawne działanie przez cały okres użytkowania urządzenia.
  • Wybrany smar tłumiący będzie bezwonny i nie będzie wykazywał separacji oleju.

Wybór produktu

Nyogel 767A

Opiszemy szczegółowo, w jaki sposób smar tłumiący został nałożony na kontroler przepustnicy/ciągu. Po pierwsze, wymagany jest dostęp do wewnętrznych elementów sterownika przepustnicy poprzez odkręcenie pokrywy na spodzie sterownika przepustnicy.

Konstrukcja opiera się na czujnikach i dwóch szynach suwakowych z regulowanym napinaczem (patrz poniżej).

Sposób aplikacji smaru

Przed nałożeniem Nyogel 767A, smar, który został zastosowany przez producenta, powinien zostać usunięty lub przynajmniej wytarty w miarę możliwości.

Teraz można przystąpić do nakładania Nyogel 767A. Ten klient kupił tubkę 767A i początkowo nałożył smar wzdłuż szyny suwaka, a następnie rozsmarował na obwodzie szyny, aby uzyskać w miarę równomierne rozprowadzenie smaru. Ten konkretny klient był bardzo dokładny, nie tylko nałożył nasz smar 767A na szyny ślizgowe, ale także odkręcił drążek tłumiący/cierny producenta i umieścił niewielką kroplę smaru pod punktami styku; usunął również ramię, które łączy środkową ruchomą część z potencjometrem, aby móc nanieść trochę smaru wzdłuż czarnego plastikowego obszaru, który oddziałuje z metalową podkładką.


Rezultat

Nastąpiła znaczna poprawa ruchu i chwytu kontrolera przepustnicy. Małe ruchy stały się bardziej precyzyjne i kontrolowalne, więc wydajność gry została poprawiona. Model 767A nadał kontrolerowi bardziej high-endowy/luksusowy charakter, a także wyeliminował hałas, który występował podczas poruszania kontrolerem przepustnicy.

Zobaczyłeś wystarczająco? Nyogel 767A jest dostępny w tubkach o gramaturze 100 gramów w naszym sklepie internetowym.


Część druga: Joystick symulatora lotu

Klient zgłaszał dramatyczny powrót do zera/do środkowej sprężyny joysticka symulatora lotu, co nadawało joystickowi tani charakter i było problematyczne podczas gry. Dodatkowo wrażenia dotykowe joysticka nie były dobre.

Wyzwania

Smar musi zapobiegać gwałtownemu cofaniu się joysticka z powrotem do środka po zwolnieniu z wychyłu – zobacz film (powyżej), aby zapoznać się z wyjaśnieniem tego problemu. Kołysanie nie powinno występować, gdy joystick powraca do położenia środkowego (a.k.a. powraca do zera), ale również efekt tłumienia nie może być zbyt duży, aby joystick nie wracał do środka zbyt długo. Wybrany smar nie powinien mieć problemów z kompatybilnością z danymi tworzywami sztucznymi. *

Proponowane rozwiązanie

  • Syntetyczny smar o dużej lepkości z właściwościami tłumiącymi, aby lepiej kontrolować powrót joysticka do położenia środkowego i poprawiać wrażenia dotykowe urządzenia.
  • Smar na bazie polialfaolefiny (PAO) z zagęszczaczem krzemionkowym.
  • Smar tłumiący powinien być bardzo trwały i zapewnić sprawne działanie przez cały okres użytkowania urządzenia.
  • Wybrany smar tłumiący będzie bezwonny i nie będzie wykazywał separacji oleju.

Wybór produktu

Nyogel 767A (taki sam smar, jaki zastosowano w regulatorze przepustnicy/ciągu)

Opiszemy szczegółowo, w jaki sposób smar tłumiący został nałożony na joystick symulatora lotu. Po pierwsze, wymagany jest dostęp do wewnętrznych elementów joysticka poprzez odkręcenie osłony od spodu.

Sposób aplikacji smaru

Przed nałożeniem Nyogel 767A na ruchome części joysticka, smar, który został nałożony oryginalnie przez producenta, powinien zostać usunięty lub przynajmniej jak najbardziej wytarty.

Nyogel 767A należy nakładać na te same obszary/części ruchome, na które był pierwotnie nałożony smar producenta.

Aplikacja Nyogel 767A na obudowę sprężyny może nie być bezwzględnie konieczna, ale klient chciał wymienić smar producenta we wszystkich obszarach zastosowania.

Teraz można zastosować Nyogel 767A. Ten klient kupił tubkę 767A i początkowo nałożył smar wzdłuż szyny suwaka, a następnie rozsmarował smar na obwodzie szyny, aby uzyskać w miarę równomierne rozprowadzenie. Ten konkretny klient był bardzo dokładny, nie tylko nałożył nasz smar 767A na szyny ślizgowe, ale także odkręcił surowy drążek tłumiący producenta i umieścił niewielką kroplę smaru pod punktami styku; usunął również ramię, które łączy środkową ruchomą część z potencjometrem, aby mógł nanieść trochę smaru na czarny plastikowy obszar, który oddziałuje z metalową podkładką.

Teraz wystarczy złożyć joystick!

Rezultaty

Joystick został znacznie ulepszony. Ruch/powrót do środka został stłumiony, stał się płynny i kontrolowany. Wrażliwość joysticka została ulepszona, aby zapewnić wyższą wygodę użytkowania.

Nyogel 767A jest dostępny w tubkach o gramaturze 100 gramów w naszym sklepie internetowym.

Nyogel 767A znacznie poprawił wydajność i wygodę użytkowania joysticka symulatora lotu i kontrolera przepustnicy.

Powiązane: Zapoznaj się z naszymi innymi case study.

Aby uniknąć nieporozumień, należy zauważyć, że Nyogel 767A jest dość długo już istniejącym produktem. Smar 767A nie zostanie wycofany, ponieważ jest szeroko stosowany w przemyśle motoryzacyjnym. Skład chemiczny jest taki sam jak w przypadku serii Nyogel 774, tyle że 767A ma inną lepkość. Serie 774 powstały po modelu 767A, aby uprościć proces wyboru produktu za pomocą subiektywnych terminów, takich jak lekki, bardzo lekki i ciężki. Najwyższą lepkością w serii Nyogel 774 jest Nyogel 774VH (Very Heavy), ale 774VH jest w rzeczywistości mniej lepki niż 767A, więc 774VH jest w rzeczywistości opcją dla tych klientów, którzy uważają, że poziom tłumienia 767A jest zbyt wysoki.

*Wszystkie oleje i smary mogą powodować problemy z kompatybilnością z tworzywami sztucznymi i elastomerami. Skład chemiczny Nyogel 767A jest ogólnie uważany za przyjazny dla plastiku i nie otrzymaliśmy żadnych doniesień o problemach od entuzjastów gier, którzy używali Nyogel 767A na swoich kontrolerach. Nie możemy jednak zagwarantować, że nie będzie żadnych problemów i nie ponosimy odpowiedzialności za uszkodzone joysticki i kontrolery, jeśli wystąpi problem z kompatybilnością (zwykle odbarwienie plastiku i/lub pęcznienie lub pękanie plastiku). Aby uzyskać więcej informacji, zalecamy przeczytanie naszego artykułu na temat kompatybilności smarów z tworzywami sztucznymi.

Poniżej dodatkowe wideo przedstawiające porównanie działania urządzenia „przed i po” użyciu Nyogel 767A. Osoba, która opublikowała film, udzieliła nam pozwolenia na umieszczenie:

Newgate Simms online shop