Niewielkie zastosowania syntetycznego smaru są bardzo ważne i dotyczą całości każdego nowoczesnego pojazdu i nie inaczej ma się rzecz jeśli chodzi o wnętrze. W tym opisanym przypadku skupimy się na zastosowaniu smaru w przełączniku elektronicznego hamulca postojowego (EPB); czasami urządzenia EPB nazywane są hamulcem elektrycznym. W całym wnętrzu pojazdu smary pomagają zmniejszyć hałas i zapewnić wysoką jakość elementów obsługiwanych ręcznie, w tym elektrycznych przełączników i pokręteł.

Smar syntetyczny wydłuży również żywotność komponentów, zapewniając wysoki poziom niezawodności i satysfakcję użytkownika.

Dostawca motoryzacyjny (tier 1) skontaktował się z nami, aby uzyskać pomoc w poprawie haptyki i przedłużeniu żywotności nowego projektu EPB. Trzy problemy napotkane w projekcie EPB to:

  • Zużycie powierzchniowe tworzywa PA-6 i cylindra powlekanego mosiądzem.
  • Tłumienie ruchu mosiądzu po powierzchni tworzywa sztucznego w celu poprawy postrzeganej jakości działania EPB.
  • Lubrykacja ruchu PA-6 po PA-6 (patrz poniżej).

GIF przedstawiający ruch:

Wyzwania

Preferowany jest jeden smar do wszystkich trzech zadań, aby ułatwić produkcję i kontrolę jakości; użycie jednego rodzaju smaru w całym urządzeniu pomaga także w zoptymalizowaniu kosztów zakupu.
Należy wziąć pod uwagę kwestię kompatybilność; zawsze istnieje niewielkie ryzyko, że smary powodują pęcznienie, pękanie lub odbarwienie tworzyw sztucznych z którymi wchodzą w kontakt. Ryzyko to można zmniejszyć, jeśli oczywiście ten sam produkt był używany w kontakcie z podobnymi materiałami lub użyty smar jest klasyfikowany jako obojętny, zawsze jednak zaleca się test kompatybilności, aby upewnić się, że nie wystąpią problemy. W zakładkach na stronie głównej można znaleźć artykuł na temat kompatybilności smarów z tworzywami sztucznymi i elastomerami.

Rozwiązanie

  • Syntetyczny smar tłumiący o niskiej lepkości, zapewniający płynne działanie mechanizmu, odpowiedni do lubrykacji powierzchni styku metalu z tworzywem sztucznym.
  • Smar na bazie polialfaolefiny (PAO) z PTFE jest dobrze przystosowany do lubrykacji ścierających się ze sobą powierzchni.
  • Smar tłumiący musi być trwały, nie wysychać i poprawiać żywotność funkcjonalną urządzenia.

Wybór produktu

Rheolube 362HB

Seria Rheolube 362HB jest dostępna w dużych opakowaniach, odpowiednich do produkcji, np. pojemnik 35 lb (około 16 kg) lub beczka 175 kg/385 lb.

Rezultaty

Dodanie Rheolube 362HB zmniejszyło wszelkie wewnętrzne zużycie powierzchni PA-6 podczas pracy EPB, dzięki czemu urządzenie spełniało wymagania dotyczące żywotności funkcjonalnej stawiane przez dostawcę motoryzacyjnego i OEM. Zastosowanie syntetycznego smaru polepszyło również haptykę EPB, zgodnie z pierwotnymi zamierzeniami dostawcy motoryzacyjnego.

ZASTOSOWANIE Rheolube 362HB znacznie poprawiło żywotność i postrzeganą wartość przełącznika EPB.

Jak już wspomniano w tym artykule, zawsze należy rozważyć potencjalne problemy z kompatybilnością z tworzywami sztucznymi podczas używania jakiegokolwiek smaru dowolnego producenta.

Zapoznaj się z naszymi pozostałymi case studies.

Newgate Simms online shop