Smar przewodzący zwykle służy jako ścieżka do uziemienia w komponencie lub urządzeniu klienta. Na przykład każdy element obrotowy na bazie łożyska kulkowego jest zasadniczo odizolowany od reszty urządzenia przez smar znajdujący się w bieżni łożyska; przewodzący smar łożyskowy jest rozwiązaniem pozwalającym uniknąć gromadzenia się elektryczności statycznej. Smar przewodzący ma również inne zastosowania, na przykład producent wagonów do transportu szynowego polega na naszym smarze przewodzącym, aby zapewnić uziemienie przez nadwozie taboru do połączeń mechanicznych podwozia.

Jeśli wyładowanie elektrostatyczne stwarza zagrożenie dla twojej aplikacji lub urządzenia, rozważ użycie wysokiej jakości smaru przewodzącego Nye Lubricants

Istnieją trzy najpopularniejsze kompozycje chemiczne smarów przewodzących, jednak podobnie jak w przypadku wszystkich środków smarnych, nie ma jednego smaru przewodzącego, który można by użyć do wszystkich zastosowań. Określenie, który produkt jest najbardziej odpowiedni może być proste, ale zawsze staramy się, aby klienci byli świadomi ograniczeń wynikających z danej kompozycji chemicznej.  Trzy poniższej zaprezentowane receptury zwykle pokrywają około 80% wymagań klientów dotyczących smarów przewodzących. Jeśli uważasz żaden z poniższych produktów nie jest odpowiedni dla Twojej aplikacji, po prostu skontaktuj się z nami, aby uzyskać poradę. Możesz również przeczytać nasz krótki artykuł wprowadzający do tematyki smarów przewodzących.

Smar przewodzącego do łożysk są zdecydowanie najczęstszym zastosowaniem, którego poszukują nasi klienci, więc poniżej znajduje się kilka wskazówek, które pomogą Ci wybrać najlepszy smar przewodzący dla Twojego łożyska:

  • Oleje na bazie estrów są najlepsze do wymagających zastosowań „metal-metal”.
  • Dobrą praktyką jest wybór smaru o lepkości oleju bazowego od 4 do 20 cSt w typowej temperaturze pracy łożyska.
  • Nie należy mylić lepkości oleju bazowego z twardością gotowego smaru.
  • Wyższa lepkość oleju bazowego jest lepsza dla łożysk o niższych prędkościach i oczywiście analogicznie niższa lepkość oleju bazowego jest lepsza dla łożysk o wyższych prędkościach (mniejszy opór).
  • Żaden z naszych syntetycznych smarów nie wykorzystuje cząstek metalu do uzyskania przewodności.
  • Czasami stosując smar przewodzący w łożysku wymagany jest nieco wyższy procent wypełnienia smarem.

Nyogel 753G

Technical Data Sheet(TDS) for Nyogel 753G – click on image to open TDS in new tab.
  • Zalecany zakres temperatur od -40 do 150°C
  • Estrowy olej  bazowy ten produkt doskonałym do zastosowań związanych ze zużyciem metalu na metalu.
  • Lepkość kinematyczna 57 cSt w 40°C i 9 cSt w 100°C.
  • Olej estrowy nie radzi sobie z wysokim poziomem wilgoci.
  • Zagęszczaczem jest opatentowany wypełniacz węglowy – w celu uzyskania przewodności
  • Smary na bazie oleju estrowego mogą mieć problemy z kompatybilnością z niektórymi tworzywami sztucznymi, jeśli jest to problem, rozważ Nyogel 756G (olej bazowy PAO).
  • Oporność właściwa wynosi około 30 ohm-cm.
  • Stopień NLGI 3

Nyogel 756G

Technical Data Sheet(TDS) for Nyogel 756G – click on image to open TDS in new tab.
  • Zalecany zakres temperatur od -40 do 125°C
  • Użycie polialfaolefiny (PAO) jako oleju bazowego czyni ten smar dość uniwersalnym jeśli chodzi o spektrum zastosowania.
  • Zagęszczany krzemionką, ale w celu uzyskania przewodności dodano również zastrzeżony wypełniacz węglowy.
  • Lepkość kinematyczna 60.7 cSt w 40°C i 9.5 cSt w 100°C.
  • Inhibitor rdzy i dodatki przeciwutleniające zawarte w formule.
  • Dobry stopień kompatybilności z tworzywami sztucznymi.
  • Oporność właściwa wynosi około 80 ohm-cm
  • Stopień NLGI 2

Nyogel 758G

Technical Data Sheet(TDS) for Nyogel 758G – click on image to open TDS in new tab.
  • Zalecany zakres temperatur od -40 do 150°C
  • Mieszanka estrowych olejów bazowych w celu uzyskania doskonałej odporności na zużycie metali w wymagających łożyskach.
  • Przewodnictwo osiągnięte dzięki synergii działania dodatków w celu stworzenia ścieżki elektronowej w smarze; nie używa węgla, tak jak produkty 753G i 756G.
  • Lepkość kinematyczna 36 cSt w 40°C i 6.6 cSt w 100°C.
  • Dodatki przeciwzużyciowe i przeciwutleniające zawarte w formule.
  • Oleje estrowe nie radzą sobie z wysokim poziomem wilgoci
  • Smary na bazie olejów estrowych mogą mieć problemy z kompatybilnością z niektórymi tworzywami sztucznymi, jeśli jest to problem, rozważ Nyogel 756G (olej bazowy PAO).
  • Szeroko stosowane do łożysk w środowisku ATEX.
  • Oporność właściwa wynosi około 300 ohm-cm
  • Stopień NLGI 3

Szukasz smaru o wyższym zakresie temperatur? – Oleje bazowe estrowe i PAO mają górne granice temperatur odpowiednio około 150°C i 125°C. Potrzebujesz smaru przewodzącego i odpornego na wysokie temperatury, nie ma problemu! Jak wspomniano na wstępie tego artykułu, wymienione powyżej trzy produkty należą do najczęściej stosowanych, ale w swojej ofercie mamy też smary przewodzące, które radzą sobie z wyższymi temperaturami. Nasz smar przewodzący o nazwie Uniflor 8476 radzi sobie z temperaturami do 225 ° C, ponieważ wykorzystuje perfluoropolieterowy olej bazowy (PFPE). PFPE, jako produkty z górnej półki świetnie radzą sobie z dużymi obciążeniami, więc jeśli potrzebujesz smaru przewodzącego do zastosowania w wysokich temperaturach, skontaktuj się z nami, a my z przyjemnością pomożemy.

Zapoznaj się z naszym testem oporności elektrycznej łożyska.

Newgate Simms online shop