Producent diamentowych narzędzi tnących do ultraprecyzyjnych zastosowań produkcyjnych, w tym także optycznych miał problemy z lubrykacją śrub prowadzących w swoich maszynach do cięcia. Napęd śrubowy steruje stołem urządzenia, więc płynny ruch ma kluczowe znaczenie. Smar konkurencji nie działał dobrze, występował problem przywierania i odrywania w śrubie pociągowej, co utrudniało precyzyjne umiejscowienie głowicy tnącej.

Smar konkurencji nie nadawał się do lubrykacji śruby pociągowej i miał negatywny wpływ na działanie narzędzia skrawającego.

Smar konkurencji po kilku tygodniach wykruszył się zanieczyszczając urządzenie, co wskazywało na prawdopodobnie wysoki poziom separacji oleju, który przyczynił się do stosunkowo krótkiej żywotności smaru. Śruba prowadząca nie podlegała żadnym ekstremalnym temperaturom.

Wyzwania

Wybrany smar musi pozwolić na precyzyjną kontrolę systemu poprzez płynną pracę śruby pociągowej i związanego z nią stołu montażowego. Ponadto wybrany środek smarny ma zapobiegać zużyciu i poprawiać żywotność urządzenia.

Proponowane rozwiązanie

  • Syntetyczny smar o niskiej lepkości zapewniający płynny ruch układu napędowego śruby.
  • Smar na bazie polialfaolefiny (PAO) z zagęszczaczem glinowym, który pomaga zachować stabilność na ścinanie.
  • Wzmocnienie smaru dodatkiem PTFE w celu zwiększenia smarności formuły, pomagając zapewnić bardziej płynne działanie.
  • Smar o minimalnej separacji oleju, z uwagi na fakt, że śruba pociągowa jest zawieszona/nie jest zamknięta.

Wybór produktu

Rheolube 733F

Sposób nanoszenia smaru

Cienka powłoka Rheolube 733F jest nakładana wzdłuż śruby pociągowej. Normalne działanie śruby zapewnia dobre rozprowadzenie smaru wzdłuż gwintu.

Rezultaty

Rheolube 733F znacznie poprawił ogólną wydajność zespołów tnących. Zastąpienie konkurencyjnego smaru przez 733F wyeliminowało problem przywierania i odrywania (ang. stick-slip), dzięki czemu możliwa stała się bardziej precyzyjna kontrola stołu montażowego. W momencie tworzenia tego case study 733F był używany od roku, a napęd śrubowy nadal działał prawidłowo.

Klient zdecydował, że 733F zostanie zastosowany we wszystkich wersjach innych maszyn do cięcia/szlifowania, w których zastosowano system śruby pociągowej.

RHEOLUBE 733F Poprawił WYDAJNOŚĆ śruby oraz NIEZAWODNOŚĆ I DOKŁADNOŚĆ POZYCJONOWANIA UKŁADU NAPĘDU ŚRUBOWEGO/STOŁU MONTAŻOWEGO.

Powiązane: Zapoznaj się z naszymi pozostałymi case study 

Newgate Simms online shop