Ponieważ producenci OEM z branży motoryzacyjnej i ich dostawcy nieustannie pracują nad poprawą wydajności dzisiejszych nowoczesnych pojazdów, powszechnie odchodzą od starego hydraulicznego wspomagania kierownicy na rzecz bardziej zaawansowanych elektrycznych układów wspomagania kierownicy.

Elektryczne wspomaganie kierownicy (z ang. Electric Power Steering/EPS lub Electric Power Assisted Steering/EPAS) wykorzystuje silnik elektryczny do pomocy kierowcy podczas obsługi kierownicy. Czujniki wykrywają pozycję i moment obrotowy kolumny kierownicy, a komputer dostarcza odpowiedni wspomagający moment obrotowy za pośrednictwem silnika, który łączy się z przekładnią kierowniczą lub kolumną kierownicy.

Trzy podstawowe typy elektrycznego wspomagania kierownicy:

  • EPS kolumny kierownicy (powyższa ilustracja)
  • EPS zębnika wału kierowniczego
  • EPS listwy zębatej

Istnieją inne typy konstrukcji, takie jak np. wspomaganie napędu bezpośredniego, ale w tym krótkim artykule skupimy się na zastosowaniu środków smarnych w przekładni ślimakowej EPS.

W większości przekładni ślimakowych elektrycznego wspomagania kierownicy wielu producentów układów kierowniczych z ogromny powodzeniem stosowany jest nasz smar Rheolube 363F. W ciągu ostatnich 20 lat 363F stał się smarem „pierwszego wyboru” do tego wymagającego zastosowania. Rheolube 363F to lekki syntetyczny smar węglowodorowy z pakietem zaawansowanych dodatków, który zmniejsza moment obrotowy i tarcie w niskich temperaturach w układzie, jednocześnie zapewniając ochronę przed zużyciem i tłumienie drgań.

 

Technical Data Sheet(TDS) for Rheolube 363F – click on image to open TDS in new tab.

Rheolube 363F

  • Zalecany zakres temperatur od -50 do 125°C
  • Smar do przekładni ślimakowych wybierany przez większość klientów z branży motoryzacyjnej – szeroko stosowany i najbardziej ekonomiczny produkt.
  • Polialfaolefinowy olej bazowy.
  • Zagęszczany mydłem litowym.
  • Wzmocniony PTFE.
  • Mocny pakiet dodatków.
  • Doskonały stosunek ceny do wydajności dla wielkonakładowych zastosowań.
  • Klasa twardości NLGI 2.

 

 

Zapoznaj się z naszym artykułem na temat Tłumienia hałasu w wałkach wielowypustowych kolumny kierownicy.

Newgate Simms online shop