Nasz nowy film ukazuje symulację wyzwania stojącego przed łożyskami poddanymi wyładowaniom statycznym. W teście łożysko jest naładowane elektrycznie; kiedy łożysko jest lubrykowane smarem nieprzewodzącym, wyładowania statyczne stanowią nie tylko zagrożenie dla bezpieczeństwa, ale i zużycie postępuje znacznie szybciej w porównaniu z łożyskiem lubrykowanym wysokiej jakości syntetycznym smarem przewodzącym prąd elektryczny, takim jak Nyogel 758G.

Należy zauważyć, że niektóre silniki elektryczne mogą generować wewnętrzne napięcie elektryczne i prąd, które mogą, ale nie muszą, wyładowywać się przez łożysko, więc elektryczność statyczna nie jest jedynym źródłem indukowanego elektrycznie zużycia łożyska. Dotyczy to zwłaszcza silników o zmiennej częstotliwości.

Poniżej znajduje się streszczenie tego filmu, w którym zademonstrowano różnicę w działaniu i zużyciu elektrycznie naładowanego łożyska porównując łożysko lubrykowane smarem przewodzącym i smarem nieprzewodzącym:

Nasz podstawowy asortyment syntetycznych smarów przewodzących, w małych ilościach lub w celach testowych można kupić online w tubkach o gramaturze 100 gramów.

 

Newgate Simms online shop