W wielu typach układów kierowniczych wielowypust jest odpowiedzialny za dostosowywanie ruchu kolumny kierownicy, poruszającej się niezależnie od zawieszenia pojazdu. W układach nie lubrykowanych środkami smarnymi wał kierownicy przesuwa się w górę iw dół po wałka wielowypustowego, co powoduje tarcie i wibracje, które kierowca odbiera w postaci słyszalnego odgłosu stukania/tarcia. Hałas ten może wpływać na to, jak kierowca postrzega jakość pojazdu. Chociaż każda konstrukcja jest inna, oferujemy sprawdzone rozwiązania dla producentów samochodowych układów kierowniczych, którzy mają problemy z hałasem w swojej konstrukcji.

Często zaleca się stosowanie syntetycznego smaru tłumiącego w celu rozwiązania problemów związanych z hałasem, ponieważ odpowiednio dobrany smar tłumiący zmniejszy wibracje i poprawi odczuwalną jakość niemal każdego urządzenia mechanicznego i elektromechanicznego. Oferujemy cztery grupy smarów tłumiących, które są nietopliwe, odporne na ścinanie i kompatybilne z tworzywami sztucznymi. Smary tłumiące są często używane w motoryzacji i zostały opracowane tak, aby pokrywały szeroki zakres temperatur roboczych.

Popularnym rozwiązaniem, po które na ogół sięgają dostawcy z branży motoryzacyjnej w przypadku problemów z hałasem w kolumnie kierownicy, jest jeden z naszych smarów tłumiących o nazwie Fluorocarbon Gel 866. Ten syntetyczny smar węglowodorowy o niskiej lepkości, zagęszczony PTFE jest przeznaczony do instrumentów z przekładniami i ruchami ślizgowymi, takich jak te występujące w wałkach wielowypustowych kolumny kierownicy. Fluorocarbon Gel 866 jest kompatybilny z elementami z tworzywa sztucznego, a także jest odporny na rdzę, aby chronić elementy metalowe przed utlenianiem. Przy temperaturze roboczej od -54 do 125°C, ten smar spełnia wymagania dotyczące niskich temperatur wynoszące -40°C, określone przez producentów OEM z branży motoryzacyjnej.

Dostępność różnych lepkości

Posiadamy szeroką gamę smarów tłumiących. Smar Fluorocarbon Gel 866 o małej lub średniej lepkości może z powodzeniem działać w Twoim projekcie układu kierowniczego, ale  warto pamiętać, że w zależności od projektu, sił i czynników temperaturowych, mamy dostępne także inne opcje produktów o wyższej lepkości. Sztywność/lepkość smaru można zmieniać w zależności od rodzaju/lepkości zastosowanego oleju bazowego lub poprzez zmianę stosunku oleju bazowego do środka zagęszczającego. Przykładem może być seria Fluorocarbon Gel 868, która ma pięć opcji lepkości od niskiej do bardzo wysokiej. Warto skontaktować się z nami, aby dowiedzieć się, w jaki sposób możemy pomóc zmniejszyć lub wyeliminować problem związany z hałasem w projekcie układu kierowniczego.

Zapoznaj się z naszym artykułem dotyczącym Smarowania przekładni ślimakowej elektrycznego wspomagania układu kierowniczego (EPS).

Newgate Simms online shop